Tržba více než 3300 dolarů již za druhý měsíc prodeje z jednoho produktu na Amazonu!

Podnikanie na Amazone_DR_1

27-letý online podnikatel z Ústí nad Orlicí začal na Amazonu dosahovat zajímavá čísla hned se svým prvním produktem. 166 prodaných kusů za měsíc, 80 kusů za poslední týden. Přiznává, že takový nástup nečekal a mile ho překvapil. A to přesto, že si svůj Amazon byznys buduje při zaměstnání a s průměrnou úrovní angličtiny. Zde je přepis našeho rozhovoru s Davidem Rubešem, ve kterém přiblížil svůj raketový nástup na Amazon.

Zdravím vás Amazonisté, jmenuji se Miloslav Ježo a dnes jsem si pozval dalšího zajímavého hosta, se kterým bych si chtěl popovídat. Jde o člověka, který si také opatřil můj e-book „Návod k vydělávání přes Amazon“, a díky němu začal podnikat na Amazonu. Zatím tam má jeden produkt, který začal prodávat před dvěma měsíci a v současnosti. Jak jsem se naposledy dozvěděl, má velmi pěkné tržby, tedy více než $3300 měsíčně. Je to výborný výsledek. Dnes budu mluvit s Davidem Rubešem. Ahoj David.

Ahoj, zdravím vás.

David je z Ústí nad Orlicí a známe se z naší facebookové skupiny, kterou máme vytvořenou s lidmi, kteří mají můj e-book a kde si vyměňujeme své zkušenosti. Díky tomu jsem se dozvěděl i o tobě a o tvém parádním výsledku, který máš. Přesně o tom bych si s tebou dnes chtěl promluvit. Z toho, co o tobě vím, mě zaujaly hlavně tři věci. První věc je, že jsi zaměstnán na hlavní úvazek a svůj byznys na Amazonu si rozjíždíš při zaměstnání. Druhá věc je ta, že v současnosti jsi našel pro svůj produkt amerického dodavatele, který je levnější než tvůj původní čínský a tvrdíš, že dokonce téměř o 100%. To je pro mě zajímavé, protože je to většinou naopak. Doposud jsem neslyšel o nikom, kdo by našel levnějšího dodavatele v Americe než v Číně. Třetí zajímavost je ta, že podle tvých slov nevíš naprosto dokonale anglicky, takže mě zajímá, jak se ti daří fungovat na americkém trhu nebo v komunikaci s čínskými dodavateli atd. Na to všechno bych se tě rád zeptal. Chtěl bych ale nejdřív začít tím, že nám o sobě na začátek řekneš pár slov, tedy čemu ses dosud věnoval a v jaké oblasti pracuješ a jestli je to něco zcela odlišné než Amazon.

Tak já vás ještě jednou zdravím. Jak už říkal Miloš, jmenuji se David a je mě 27 let. Pracuji již od svých 18 let. Začínal jsem na pozici prodavače, pak jsem asi dva roky pracoval jako marketér, takže trošku marketingu už mám za sebou. Posledních pár měsíců pracuji jako konstruktér a navrhuji nábytek. Dá se říci, že většinou je to jiný obor než Amazon. Myslím si, že když člověk chce, tak si tam tu cestičku najde. Takže to je tak pro začátek trošku o mně.

Kdy si se aktivně začal zabývat Amazonem?

Myslím si, že to bylo od listopadu minulého roku, když jsem viděl různé videa na internetu a to mě přivedlo k tvému ​​e-booku, když jsem si nejprve stáhl ebook ZDARMA. Pak jsem se rozhodl zakoupit i rozšířenou verzi a řídit se podle ní.

Já se toto vždy ptám, měl jsi od začátku představu, co bys na Amazonu chtěl prodávat? Nebo si našel ten produkt až pak podle kritérií zmíněných v ebooku?

Úplně přesnou představu jsem neměl, ale jsem spíše technicky založený člověk, takže mám rád technické věci. Postupně jak jsem si Amazon prohlížel a díval jsem se na bestsellery, tak jsem tam pár výrobků našel a ty jsem pak dále rozvíjel a zjišťoval jsem, co je nejlepší možnost.

Jak dlouho ti tato fáze přibližně trvala? Někteří lidé se zde zvyknou zaseknout déle, než je třeba. Pamatuješ si, kolik času ti to zabralo?

To trvalo dost dlouho, protože jsem chtěl být opatrný a nechtěl jsem někomu naletět. Takže zhruba dva měsíce jsem vybíral. Tedy nejen vybíral produkt, ale hlavně jsem komunikoval s výrobci.

S výrobci v Číně?

Začínal jsem na Alibabě, kde byla komunikace poměrně jednoduchá, protože pokud člověk napíše pár otázek, tak pokud používáte Skype, tak rychle odpovídají přes e-mail nebo přes ten jejich messenger. Je to trošku komplikovanější, ale hlavně Alibabu.

Kolik času ti to přibližně zabíralo denně?

Protože chodím do práce, nemohl jsem se tomu věnovat více než dvě až tři hodiny denně. Když jsem přišel z práce, v Číně byla už skoro půlnoc, takže kvůli tomu to trvalo trošku déle.

Ohledně produktu jsi měl od začátku jednoho favorita a podařilo se ti najít dodavatele nebo jsi měl užší výběr a toto je ten první? Nebo se ti napoprvé podařilo takto najít úspěšný produkt?

Toto je vlastně můj druhý produkt, který jsem našel. První, který jsem hledal, možná to znáš, je to takzvaný gorillapod. Ten se mně velmi líbil, ale už jsou dva prodejci, kteří se tím zabývají a mají spoustu recenzí. Takže jsem od toho upustil, protože jsem se nechtěl pouštět do tak složitého konkurenčního produktu jako je gorillapod. Začal jsem hledat jiný produkt. Tehdy jsem už byl trochu rozladěný a tak jsem šel do risku a zvolil jsem jednoduchý produkt, který jsem již začal řešit do podrobností a ten jsem si nakonec zvolil.

Momentálně je to stále tak, že pracuješ na plný úvazek a Amazonu se věnuješ po večerech?

Přesně tak. Sice už čísla říkají něco takového, že bych mohl začít přemýšlet o věnování se Amazonu naplno ale nechci to raději přeceňovat a ještě nějakou dobu určitě budu zaměstnanec a toto bude můj vedlejší příjem.

Takže to byl druhý produkt v tvém výběru a šel jsi po něm. A dodavatele si začal hledat přímo na Alibabě, ale i na Googlu?

googlil jsem, ale to zabere hodně času, protože Google najde mnoho výsledků, které nejsou věrohodné. Takže jsem zvolil Alibaba po pár hodinách vyhledávání. Tam to je vše na jednom místě a je to velké zjednodušení pro člověka, který začíná. Výběr produktů je tam neuvěřitelně velký.

Co se týče komunikace s dodavateli. Na tomto byznysu pracuješ sám nebo s někým?

Pracuji sám, ale samozřejmě občas kvůli tomu, že moje angličtina není dokonalá, tak využívám přítelkyni nebo bratra, kteří umí dobře anglicky. V podstatě stačí nějaká základní slovní zásoba, a pokud člověk ví, jak formulovat anglickou větu, tak i překladač dobře poslouží.

Takže používáš Google translator?

Ano, přesně tak.

Podnikanie na Amazone_DR_2

To je opravdu zajímavé, protože mě když se lidé ptají, zda je nutná angličtina, tak já odpovídám, že je zapotřebí. Sám si neumím představit, jak bych komunikoval s dodavateli v zahraničí, když nevím anglicky nebo jak bych tvořil produktovou stránku na Amazonu. Já lidem vždycky říkám, že pokud nemají komunikativní úroveň angličtiny, tak ať zkusí najít byznys partnera, který anglicky umí. Já neznám tvou úroveň angličtiny, ale sám tvrdíš, že nevíš až tak dobře. Proto mě zajímá, jak se ti podařilo oslovit čínské dodavatele? Měl jsi přichystán e-mail v angličtině, který jsi jim poslal?

Na začátku jsem měl e-mail, který jsem rozesílal na všechny možné adresy dodavatelů a čekal jsem na odpovědi. Samotné stránky a page-dopis jsem si nechal vytvořit, takže jsem našel dobrého copywritera a zároveň překladatele. Nechal jsem je napsat mé stránky. Viděl jsem, že to je poměrně důležitý článek pro to, aby se člověku začalo dařit. Většinou má konkurence jednoslovné až dvojslovné bullet points (hlavní body o produktu na produktové stránce, pozn. autora). To jsem nechtěl podcenit. Tak jsem potřeboval někoho, kdo se v tom vyzná a ví jak to napsat a zároveň mi to i přeloží do americké angličtiny.

Tomu se chci ještě dostat později, ale rád bych zůstal ještě při tom dodavateli. Mluvil si i někdy s dodavatelem přes Skype, nebo jen psal?

Přímo jsem s ním nemluvil, jen jsem mu psal, protože ten messenger přes Alibabu je zdlouhavý a čekání na odpovědi je ztráta času. Takže první otázka po mé odpovědi přes e-mail byla, zda mám Skype. Pak jsme už komunikovali jen přes Skype, protože to, co na e-mailu zvládnu za dva dny je na Skype otázka půl hodiny.

A na Skype jste si tedy psali, netelefonovali jste spolu?

Ne, jen jsme si psali.

Takto jsi vše dohodl i co se týče ceny, množství a podmínek?

Správně.

Psal sis s nimi ty nebo při tobě někdo seděl a radil ti nebo někdo jiný psal místo tebe?

Ne, všechno jsem obstarával já. Ten překladač mi opravdu dobře posloužil a samozřejmě díky tomu si člověk i trošku vytrénuje některá slova. Myslím si, že i když je člověk zkušenější v angličtině, tak ten překladač využije.

Jaké minimální množství jsi měl v první objednávce?

Bylo to 500 kusů. Bylo to těžké, nechtěl jsem investovat příliš mnoho peněz, ale bohužel minimální objednávky byly o 3000-4000 kusů. Myslím si, že tedy těch 500 kusů na začátek byla poměrně dobrá výhra.

Je to dost na začátek a trošku si zariskoval, ale ukázalo se, že ses rozhodl správně.

Samotná Alibaba nabízí funkci, že vaši první objednávku převezme, vy zaplatíte část a Alibaba pošle peníze dotyčnému výrobci. To byla pro mě taková záruka toho, že opravdu nepřijdu o své peníze. I když jsem to chtěl takto vyřešit, tak dodavatel nechtěl na tento způsob přistoupit.. Kvůli tomuto jsem pak přešel na další tři dodavatele, a díky tomu jsem objevil poměrně levného dodavatele, takže jsem rád.

A jak jsi v praxi platil dodavateli? Přímo na účet nebo přes Paypal?

Přímo na účet jsem platil. Paypal dodavatelé také nepodporují, protože jim strhává procenta z toho, co jim přijde. Takže jsem musel platit přes bankovní účet, i když to stálo o trochu více mě, protože jsem platil poplatky já. Nedalo se už nic dělat, protože ti dodavatelé se již nechtěli nějakým způsobem přizpůsobit.

Jak jsi vyřešil transport do USA z Číny? Sám jsi našel transportní společnost, nebo to opatřil dodavatel?

Zkoušel jsem oslovit samotného výrobce, tam ale doprava vycházela dost draho, takže jsem zkoušel hledat jinde. Nakonec jsem našel, ale bylo to komplikovanější, protože jsem musel zboží dostat do jiného města v Číně a až pak šlo letecky do Ameriky. Celkový transport byl celkově dlouhý, trvalo to 14 dní. Bohužel jsem narazil i na čínské svátky, takže se to ještě protáhlo. Výsledně jsem ale ušetřil na dopravě a zboží přišlo v pořádku do Amazonu.

Kdy jsi zaznamenal první organický prodej?

Já jsem organicky prodával už od začátku. Jakmile jsem naskladnil zboží, tak za tři dny jsem každý den prodal alespoň jeden nebo dva kusy a to mě velmi potěšilo, protože všude jsem četl, že nejprve musím spustit reklamu. To jsem nedělal, protože jsem neměl ani profesionální účet na Amazonu, který je pro reklamu nezbytný. Tam byly poplatky trošku větší, ale říkal jsem si že, nebudu platit ještě $40 navíc, když měsíčně tolik kusů i tak neprodám. Pak jsem zjistil, že potřebuji slevové kupóny, ale ty jdou pouze přes profesionální účet, takže jsem na něj prošel. Rozdal jsem několik kupónů a pak už ty dva organické kusy byly standardem.

Když říkáš, že jsi začal prodávat od úplného začátku a měl jsi prodané jeden až dva kusy denně, tak to už bylo fajn a mohl sis vytvořit profesionální účet. Takže prodej jsi nastartoval kupóny. To bylo až poté, co jsi zoptimalizoval svou stránku? Vrátím se k tomu, co jsi říkal před chvílí, že sis najal copywritera k tomu, aby ti napsal bullet points, tedy těch 5 bodů, které jsou na Amazonu potřebné a popis produktu. Obsahově jsi to netvořil ty sám? Prostě jsi řekl, jaký máš produkt a nechal si copywritera, aby to napsal?

Na začátku díky tomu, že jsem se marketingu věnoval, tak jsem si na všechno napsal sám a nechal jsem si to přeložit. Později jsem zjistil, že to není příliš dobré, ale měl bych zvolit někoho lepšího. Jsou to asi tři týdny nebo měsíc dozadu, kdy jsem sehnal skvělého člověka a ten mi všechno napsal. Od těch základních pěti bodů až po popis produktu, který má zhruba 1500 slov a ten musím ještě doplnit o klíčová slova.

Kde jsi našel toho člověka?

Já jsem všechno řešil tady v Česku, takže jako obal tak i všechny překlady jsem dělal tady u nás. Nechtěl jsem jednoduchý a stručný obsah, ale spíše kreativní a zaměřený více na mladé lidi. Takže jsem musel zvolit českého dodavatele takových věcí.

A copywriter to napsal česky a pak jste to překládali do angličtiny nebo to hned napsal anglicky?

Ani jsem to po něm nechtěl, ale napsal to nejprve česky a pak to přeložil do angličtiny. Já jsem to pak poslal rodilému Američanovi do USA, aby udělal drobnou korekturu, aby to vyznělo věrohodně, že to je americký produkt. Bez problémů jsme to udělali za tři dny.

Oprav mě pokud se mýlím, tedy ty jsi zboží nejprve naskladnil v Amazonu, hned jsi začal dělat tyto úpravy v textu a najal si copywritera a až pak jsi udělal kampaň na kupóny? Bylo to takto chronologicky?

Ano, přesně tak.

Jak velkou jsi dělal kampaň na kupóny? Kolik si jich rozdal?

Na začátku to bylo 10 kusů. Snažil jsem se využívat facebookové skupiny, kde to je sice jednoduché, ale tam se člověk nesetká s velkou odezvou. Lidé nakoupí, ale recenze velmi nezadají, takže v naší facebookové uzavřené skupině jsem našel odkaz na reviewkick.com, což je vlastně portál, kde jsou nabízeny všechny zlevněné produkty výměnou za jejich hodnocení. Člověk zde má přehled, komu dal kupón a vidí jeho stav, tedy zda je před nákupem, zda již zakoupil nebo dal recenzi. Oni dost dbají na to, aby ty recenze tam lidé opravdu i dávali. Takže když jsem viděl, že někdo 14 dní nenapsal recenzi, tak jsem se ozval a napsal e-mail, oni ho oslovili a tu recenzi jsem dostal. Takže to bych určitě doporučil.

Já s tímto portálem nemám osobní zkušenost. Za tuto službu se, předpokládám, platí?

Ne. Je to bezplatné.

Takže lidé tam dají svůj zlevněný produkt a oni na to zprostředkují hodnocení?

Ano. Oni se k produktu přihlásí a vy se sami rozhodnete, komu ten kupón dáte. Takže není to tak, že tam nasypete kupóny a lidé to během půl minuty vykoupí. Vy si prohlédnete jejich profily a tak máte přehled, komu co dává. Já jsem vždy požadoval, aby to byly buď delší texty recenzí nebo s fotkami nebo s videem. Nechtěl jsem to dát někomu, kdo napíše jen pár slov, protože to zákazníkovi o produktu nic při rozhodování neřekne.

Kolik recenzí jsi takto získal?

Dosud je tam 24 recenzí a ještě čekám 6 dalších.

Tedy takto jsi získal první recenze. Co bylo to, co nakoplo ten tvůj prodej? Za poslední měsíc jsi prodal více než 160 kusů, což je paráda a za poslední týden dokonce více než 80. Co byl ten zlom, kdy ti ty prodeje naskočily? Spustil jsi někde inzerci?

Inzerci sice mám nastavenou, ale mám ji nastavenou na zcela minimální denní budget. Když se podívám na cenu kliknutí, tak se pohybuje kolem $0,50 a já mám nastavenou tak jednu dvacetinu z toho. Myslím si, že mám velmi dobrý průměr na zakoupení (konverzi), což je 12%, takže já na reklamu vydávám minimum financí a vše se uskutečňuje organicky. A ohledně toho, co se změnilo, myslím si, že to může být i zlepšením popisu a samozřejmě recenzemi. Pokud jsem měl jen 8 recenzí, tak se to opravdu velmi nepohnulo, ale teď jich už mám 24 k dnešnímu dni, tak opravdu ty prodeje jdou dobře a i tá cena má na to vliv, protože na začátku jsem prodával za $22 a teď jsem zlevnil na $19,99. I když mám menší zisk, prodeje šly poměrně nahoru a není problém prodat denně i 15 produktů.

Víš i kolik procentní zisk máš na jednom produktu?

Čistý zisk je pro mě 38%.

To je opravdu slušné. V e-booku píšu, že ideální je 50% ale ne vždy se to dá. Toto je naprosto v pořádku.

Ještě uvidím, jak to dopadne s tím mým novým potencionálním americkým dodavatelem. Teď jsem vlastně opět na začátku, budu nechávat posílat vzorky od něj, protože slibuje úplně všechno, ale člověk neví, co má očekávat. Uvidím podle kvality vzorku. Pokud to dopadne dobře, tak mi marže vlastně vzroste na 90%, což je zajímavé číslo.

To je opravdu zajímavé. Takže čínského dodavatele, se kterým si spokojený a hlavně u kterého není problém s kvalitou, by si vyměnil za amerického, který to ví údajně dodat o 100% levněji. Vlastně celý transport je jednodušší, protože je to americký dodavatel. Kdyby se ti podařilo, bylo by to super.

Cena za samotný produkt je skoro stejná, ale doprava tvoří vlastně třetinu ceny konečného produktu. Ten americký dodavatel to dodá do Amazonu zdarma, takže díky tomu je to levnější. Doprava tvoří velkou část ceny a to se snažím minimalizovat, protože to je zbytečné.

Tak to jsem na začátku špatně pochopil, já jsem myslel, že samotný produkt je levnější. Pokud je cena produktu stejná v Americe a v Číně, tak je jasné, že pokud ho vezmeš z Ameriky tak to hraje dost velkou část dopravních nákladů. Celkově jsi vlastně pomocí kupónů rozdal kolik kusů?

Myslím si, že se to pohybuje kolem 30 kupónů. Na začátku jsem to dělal při svém prvním prodeji, hned jsem psal zákazníkům, že jsem velmi rád a nabídl jsem jim další dva kusy. Takže jsem hned poslal slevové kupóny na další dva kusy a zase se to vyplatilo, protože mně přibyla recenze samotného produktu (product review) a i prodejce (seller feedback). Snažím se takto i nadále postupovat, a pokud se to dá, tak píšu lidem děkovní dopisy. Například nedávno člověk nakoupil 12 kusů najednou, tak to mě opravdu překvapilo a zase jsem mu psal, že je to super a jak se mu můžu odvděčit, protože takto na začátku to je pro mě naprosto nová věc. Z každého prodeje jsem velmi rád a snažím se to vždy těm lidem dát najevo, protože si myslím, že se to se vždy vrátí.

Tak ty tedy na tom s angličtinou nejsi vůbec špatně. Vidíš, když potřebuješ, tak jim napíšeš. Akorát asi nejsi tak vymluvený, že by ses s nimi na Skypu vyprávěl v angličtině, ale co se týká písemného styku, tak tam normálně pomocí Google translate víš fungovat.

To určitě. Mluvit bych si nedovolil, to bych jen poslouchal, možná bych něco rozuměl, ale hodně bych neřekl. S angličtinou se člověk setkává každý den, takže ten písemný projev je pro mě jednodušší než mluvení.

Kdy jsi uskladnil svůj produkt do Amazonu?

To bylo někdy začátkem února hned po těch čínských svátcích. Pár dní na to se objevily první prodeje.

Když to tedy shrnu, podnikáním na Amazonu ses začal zabývat někdy koncem minulého roku. Našel jsi produkt, dodavatele a od uskladnění svého prvního produktu po takové skvělé výsledky, jaké máš teď, uběhly dva měsíce.

Přesně tak. Ještě jsem měl týdenní stopku, protože naskladnění zboží neproběhlo v pořádku. Byly tam problémy s označením produktu, i když tam byl, tak se nedal přečíst čtečkou. Takže jsem musel dát překontrolovat celé své zásoby a oni první co udělali, tak pozastavili zápis a do té doby, než prozkoumali všechny kusy, které jsem měl na skladě, tak jsem vlastně týden stál. Pak to zase chvilku trvalo, než jsem se nastartoval, ale zase udělal jsem tři nebo čtyři kupony. Lidé se zase chytili a vrátil jsem se tam, kde jsem skončil.

Podnikanie na Amazone_DR_4

Výborně. Jaké jsou tvé další nebo nejbližší plány?

Můj nejbližší plán je najít lepšího dodavatele a začít prodávat s daleko lepší marží než dosud. Už nyní se rozhlížím po dalším produktu. Nechci zakládat novou společnost nebo novou značku, ale budu rozšiřovat portfolio, které mám nyní.

A už i aktivně hledáš nějaký produkt nebo plánuješ?

Už vím co, ale nevím, kde ho nakoupím. Já to můžu asi i prozradit, je to klasický šejkr na drinky, takže to budu hledat dál. Nevím, jestli na Alibabě nebo na Amazonu ale rozhodně v tomto budu pokračovat.

Dobře Davide, tak tímto bych náš dnešní rozhovor i ukončil. Děkuji ti za tvůj čas, který jsi mi věnoval. Pro mě je toto opravdu inspirativní, myslím si, že jsi odvedl kus dobré práce. Máš perfektní výsledek a přeji ti, aby to bylo stále lepší a lepší.

Pro ostatní, které by zajímalo, o čem jsme se tady s Davidem vyprávěli, se více dozvědí na mém blogu miloslavjezo.cz, kde je možné si stáhnout i e-book zdarma o tom jak na Amazonu funguji já. Pak pokud by se tomu chtěl věnovat dál, napsal jsem e-book Návod na vydělávání přes Amazon, který je již vlastně podrobná cesta k tomu, jak se dá takové podnikání vybudovat. Je to přesně ta cesta, kterou šel i David. Děkuji velmi pěkně a my budeme nadále komunikovat v naší skupině na Facebooku a budu se těšit na to, když uvidím, že se ti nadále daří.

Děkuji za pozvání a přeji všem, aby se jim dařilo alespoň tak jako mně. Myslím si, že je pro člověka super vědět, že do budoucna může být finančně nezávislý a mít vše ve svých rukou.

Děkuji a měj se hezky.

Děkuji. Ahoj.

Ahoj.

Celý rozhovor si můžete prohlédnout zde:

Nebo poslechnout a stáhnout zde:

Miloslav Ježo

Jsem nadšenec vytváření vlastních produktů a budování značky. Vybudoval jsem úspěšný online byznys na Amazon.com, který mi neustále generuje příjem. Nabízím lidem konkrétní návod jak si mohou takové podnikání vytvořit a díky tomu změnit svůj dosavadní život. Můj příběh si přečtete zde >>

Komentáře